مرکز فروشندگان هورناآموزش

آموزش نوشتن کپشن محصولات فروشگاهی

Learning to write store product captions

خوب و مرتب بنویس تا فروشت بیشتر بشه!
کپشن پست‌‌های یه کانال فروشگاهی اهمیت زیادی داره و اگه خوب نوشته بشه باعث افزایش فروش می‌شه! به همین خاطر قراره در این پست و پست‌های بعدی تکنیک‌های نگارش کپشن مناسب رو آموزش بدیم.

تکنیک اول: مرتب و منظم بنویس!
فرض کن وارد فروشگاهی شدی که هیچ چیز سر جای خودش نیست. بعضی قفسه‌ها پُر از محصول و قفسه‌های دیگه خالی‌ هستند. حاضری دوباره به این فروشگاه سر بزنی؟ کپشن پست‌ها هم می‌تونه همچین تأثیری روی مخاطب بذاره. یک متن شلوغ با پاراگراف‌های نامنظم مخاطب رو کلافه و سردرگم می‌کنه.

???? در نگارش کپشن این موارد رو رعایت کن:
????مرتب بنویس و کپشن رو به صورت منظم پاراگراف‌ بندی کن.
????سعی کن از ایموجی‌ها درست و مرتبط با موضوع هر پاراگراف استفاده کنی.
????از علائم نگارشی به درستی استفاده کن تا متنی مرتب رو در اختیار مخاطبانت قرار بدی.
“`[????️ نمونه‌‌ای خوب از یه کپشن کانال فروشگاهی] کسب‌‌وکارت رو رونق بده!
با آموزش‌های این کانال فروشگاهت رو رونق بده و فروشت رو بیشتر کن!

???? توضیح محصول حرفه‌ای بنویس تا مخاطبت رو به مشتری تبدیل کنی!
یه توضیح محصول حرفه‌ای می‌تونه مخاطبت رو به خرید ترغیب کنه و میزان فروشت رو بیشتر کنه! برای نوشتن یه توضیح محصول خوب، این نکته‌ها رو رعایت کن:

۱️⃣ کوتاه و ساده بنویس: توضیح محصول رو دقیق و واضح بنویس ولی مواظب باش طولانی نشه! از جملات کوتاه استفاده کن و توضیحات و مشخصات محصول رو فهرست‌وار بنویس.

۲️⃣ ویژگی‌ خاص محصولت رو برجسته کن:
مهم‌ترین ویژگی محصولت که مشتری رو به خرید ترغیب می‌کنه رو پیدا کن و روی اون ویژگی تأکیید کن. یک ویژگی که محصولت رو از محصول رقبا متمایز می‌کنه و مزیت رقابتی محصولت محسوب می‌شه.

۳️⃣ مشتریت رو بشناس: برای نوشتن یه توضیح محصول ترغیب کننده باید سعی کنی مشتریت رو بشناسی. برای شناخت بهتر این سؤال‌ها رو از خودت بپرس: فکر می‌کنی چند سالشونه؟ چه شغلی دارن؟ و… در پست‌های آینده دربارهٔ شناخت مشتری یا پرسونا بیشتر صحبت می‌کنیم.

???? با یه داستان خوب مشتری رو غافلگیر کن!
داستان‌سرایی یا قصه‌گویی در کپشن، یه روش‌ کاربردی برای درگیر کردن مخاطبه. با یه شروع خوب می‌تونی توجه مخاطبت رو جلب کنی و برای خوندن ادامهٔ کپشن ترغیبش کنی!

???? یه داستان خوب از ۳ بخش تشکیل شده:

۱️⃣ بخش ابتدایی: هر داستان یه قهرمان داره که در بخش ابتدایی معرفی می‌شه. شخصیت داستان باید طوری طراحی بشه که مخاطب باهاش همذات پنداری کنه.
۲️⃣ بخش میانی: در این قسمت مسئله یا مشکل مطرح می‌شه و قهرمان داستان باید این مسئله رو حل کنه. هر چقدر مسئله با آب و تاب بیشتری مطرح بشه، درگیری مخاطب با داستان بیشتر می‌شه.
۳️⃣ بخش پایانی: در بخش پایانی، نحوهٔ حل مشکل و تصمیم‌های قهرمان برای حل مشکل توضیح داده می‌شه.

ادامه دارد…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا